Popis
"Mrtví, k nimž se vztahujeme, jsou daleko spíš než mrtví jenom minulí, totiž jejich přítomnost je stejná jako přítomnost minulosti" - přílohou jarní Revolver Revue je Jedna věta Roberta Krumphanzla. K předcházejícím autorům tohoto cyklu patří Petr Hruška, který v psaní jednovětých zápisů pokračoval i poté, co jeho Jedna věta v roce 2015 vyšla - některé z jeho pozdějších záznamů přinášíme uvnitř tohoto čísla. "Sice ještě svítilo slunce, ale nebylo ani nesnadné představit si, že je hluboká noc," píše Ivan Matoušek v povídce Skořápka bubliny. Z próz amerického spisovatele Bena Marcuse vybrala a přeložila Hana Ulmanová povídku Studený čumák. O komiksové verzi Deníku Anne Frankové, která česky nedávno vyšla v nakladatelství Triáda, hovořil s jejími autory Arim Folmanem a Davidem Polonskym Yves Kugelmann. Miloš Doležal napsal rozsáhlý příběh parašutisty Karla Čurdy: "Dvě fotografie jedné tváře, které od sebe dělí pět let. Na té první je ostře řezaná tvář třicetiletého vojáka, který má za sebou náročný výcvik, je vyběhaný, pevný v ramenou, a především odhodlaný být nasazen do nebezpečné akce. " Adam Drda pořídil další z rozhovorů s vybranými představiteli českého akčního umění v jeho počátcích. Po Petru Štemberovi, Janu Mlčochovi a Karlu Milerovi (viz RR č. 107-109/2017) hovořil s Jiřím Kovandou, který na otázku "Ohrnoval někdo v uměleckém prostředí nos nad tím, že nejste studovaný?" odpověděl: "Nikdy mi to nikdo neřekl do očí, ale občas jsem ten pocit míval. Že jsem pro některé lidi takový amatér. Moc mě to ale nezajímalo. " Představujeme malby thajské malířky La Inthonkaew. "Že La maluje, na to jsem přišel tak, že jsem ji jednou přivedl k sobě do ateliéru, a když jsem odběhl ven pro něco k jídlu a vrátil se, seděla před mým stojanem a dokončovala mými barvami a na mém plátně obraz. Moje překvapení bylo o to větší, že hned ten první obraz - byl to jakýsi poloabstraktní květ-tanečník - se jí velmi povedl," vzpomíná Ondřej Sekanina, který spolu s Jaromírem Typltem výběr z jejích obrazů připravil a komentoval. Do rubriky Sedm, v níž vyzvané osobnosti píší o sedmi výtvarných dílech, která si zvolí, tentokrát přispěl Michal Janata. V cyklu Ateliéry je přiblíženo pracoviště malíře Pavla Šmída. Petr Babák pokračuje ve svém seriálu a představuje Maco. Jan Petránek zahajuje volnou sérii příspěvků o proměnách uměleckého řemesla v současné hinduistické společnosti. V prvním díle přibližuje svátky hadů a hadí tisky, jak je poznal na svých cestách. Veronika Richterová a Michal Cihlář slovem i obrazem vyprávějí o svých zážitcích z tradičního japonského jarního svátku Hanami. Z připravované knihy Petra Onufera o utváření kánonu anglofonních literatur v českém kontextu přinášíme kapitolu s názvem Hodnotové soudy a literární kritika. V kritickém Couleuru čtenář najde reflexe českého vydání rozmluv s Marcelem Duchampem, Švehlovy knihy Magor a jeho doba, antologie Čtení o T. G. Masarykovi, nového románu Ivana Matouška, výboru z publicistiky Pavla Juráčka a leccos dalšího. Otiskujeme také nekrolog za Jana Steklíka a proslovy z pohřbu Pavla Brázdy. Jarní RR uzavírá výbor z loňského kolektivního glosáře Spoušť, zveřejňovaného na internetovém Bubínku Revolveru.

Parametry

vazba brožovaná
jazyk česky
počet stran 310
rok vydání 2018