Popis
Kniha se zabývá rizikem syndromu vyhoření při práci učitele. Vyhoření vzniká v důsledku chronického stresu a vede k silným psychickým a fyzickým problémům, k nekvalitní výuce, ke špatným vztahům ke kolegům a žákům. Cílem knihy je, aby vyučující získali dobré povědomí o rizicích, které souvisejí s profesní náročností, získali orientaci v pojmech „stres“ a „vyhoření“ a dokázali u sebe vnímat jejich projevy, porozuměli příčinám stresu a vyhoření na individuální, školní a resortní úrovni, nabyli přesvědčení, že je možné vhodnými kroky snížit nebezpečí vzniku vyhoření, vyzkoušeli si sadu konkrétních technik. Kniha využívá výsledků největšího výzkumu vyhoření mezi českými vyučujícími, který byl realizován v letech 2017–2018. Autorský tým ve složení doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph. D. , prof. PhDr. Stanislav Štech, CSc. , PhDr. Ida Viktorová, Ph. D. , PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph. D. , PhDr. Anna Páchová a Ph. D. a PhDr. Veronika Francová, Ph. D. , pracuje na katedře psychologie Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Od roku 2015 se systematicky věnuje výzkumu učitelského vyhoření.
Parametry
autor | irena smetáčková, stanislav štech |
vazba | brožovaná |
jazyk | česky |
počet stran | 272 |
rok vydání | 2020 |
isbn | 978-80-262-1668-1 |
Výrobce Portál
EAN: 9788026216681